Home » Zdravie ženy » Chronická venózna nedostatočnosť: Vykročte do dňa s ľahkostou!
Zdravie ženy

Chronická venózna nedostatočnosť: Vykročte do dňa s ľahkostou!

Chronická venózna nedostatočnosť je civilizačné ochorenie, ktoré postihuje žilový systém dolných končatín. Podľa štatistík trpí touto nepríjemnou poruchou viac ako polovica populácie. Veľký podiel má na tom sedavý spôsob života, obezita a stúpajúci vek. V  dospelosti trpí chronickou žilovou nedostatočnosťou vo veku 35 – 40 rokov 7 – 35 % mužov a 20 – 60 % žien. Vo veku nad 60 rokov 15 – 55 % mužov a 40 – 78 % žien. Preukázateľne toto ochorenie postihuje viac ženy.

Subjektívne príznaky

Medzi subjektívne príznaky patrí pocit ťažkých nôh, pálenie alebo pocit chladu, mravčenie, svrbenie, potivosť, bolesti nôh, nočné kŕče, nepokojné nohy či opuchy. V počiatočných štádiách ochorenia pomôže úprava životosprávy, zvýšenie fyzickej aktivity a medikamentózna či kompresívna liečba.

Medikamentózna liečba

Venofarmaká sú dôležitou súčasťou komplexnej liečby ochorenia. Údaje o účinku flavonoidov diosmínu a hesperidínu sú založené na medicíne dôkazov. Tieto látky majú antioxidačný účinok. Ďalšou účinnou látkou z Pagaštanu konského je aescín, ktorý má schopnosť redukovať zápal a opuch.

CVIKY NA KAŽDÝ DEŇ, ktoré vám rozprúdia krv v žilách!

Nohaňa nohatá s princom Mobivenalom vám radia, že okrem cielenej výživy Mobivenal, pomôžu kondícii nôh aj jednoduché cviky. Stačí 5 minút denne a vaše nohy vám budú vďačné. Odvážni to môžu skúsiť aj viac krát za deň 🙂

PONDELOK
V stoji sa rukami držte operadla stoličky a postavte sa na špičky. Vydržte 3 sekundy a položte päty späť na zem. Opakujte. Náročnejší to môžu cvičiť na jednej nohe, alebo bez opory chodiť po špičkách.

STREDA
V sede máte nohy v 90 stupňovom uhle v kolene a postupne zdvihnete päty a súčasne potom aj prsty na nohách smerom k píšťale. Vydržte 3 sekundy, nohy uvoľnite a cvik opakujte.

PIATOK
Krúženie v členkoch. Rovnaký počet kruhov na jednu aj druhú stranu. Nohy môžete striedať alebo cvičiť oboma súčasne. Krúžiť môžete aj postojačky. Každá noha si zaslúži 5 minút pozornosti.

UTOROK
V sede si tenisovou loptičkou masírujte chodidlo tak, že ju budete mať raz pri prstoch a potom na päte. Pre lepší účinok môžete nohou vyvinúť jemný tlak na loptičku. Nohy po 5 minútach vymeňte.

ŠTVRTOK
V sede pokrčte všetky prsty na nohách, vydržte v tejto polohe 3 sekundy a uvoľnite. Ako alternatívu môžete prstami na nohách uchopiť malý predmet (uteráčik, kamienok) a preniesť ho.

VÍKEND
Čas na relax a oddych. Poproste svojho partnera, manžela či manželku, aby vám trochu nožičky pomasírovali. Postláčajú pri tom aj dôležité stimulačné body, ktoré vám pomôžu pri regenerácii. Môže byť niečo lepšie ako masáž nôh v nedeľu večer?

Next article