Home » Civilizačné ochorenia » Prechádzajte kardiovaskulárnym ochoreniam pomocou jednoduchej prevencie
aktivita

Prechádzajte kardiovaskulárnym ochoreniam pomocou jednoduchej prevencie

Hlavnou príčínou týchto ochorení je strava a zlý životný štýl. Do istej miery váš zdravotný stav ovplyvní aj vek nad 50 rokov či vrodené predpoklady. Čo si však predstaviť pod zlou stravou a nevyhovujúcim životným štýlom? Pokiaľ nemáte dostatok telesnej aktivity, nadmerne konzumujete alkohol, fajčíte alebo konzumujete potraviny s nadbytočným energetickým obsahom, zvyšujete riziko, že ochoriete.

Riziká kardiovaskulárnych ochorení
V súčasnosti už veľmi ľahko odhalíte riziká, ktoré vedú k ochoreniam ciev a srdca pomocou pravidelných lekárskych prehliadok. to vysoký krvný tlak, vysoká hladina cholesterolu, nadváha či obezita a diabetes.  Akou prevenciou im však môžeme predísť?

Choďte na prechádzku, zabehajte si. Vymyslite aktivitu, ktorú môžete robiť s priateľmi.

Pohyb ako prevencia
Úplne základným bodom, ktorý treba dodržiavať, je dostatok pohybu. V súčasnosti väčšina ľudí presedí osem hodín v práci za počítačom. Myslite na to, že vaše telo potrebuje dávku pohybu. Choďte na prechádzku, zabehajte si. Vymyslite aktivitu, ktorú môžete robiť s priateľmi. Nadmerné fajčenie je taktiež rizikové. Preto sa ho pokúste obmedziť čo najviac, v ideálnom prípade úplne prestať.
Vysoký krvný tlak sa prezýva aj tichý zabijak. Jednoduchý spôsob, ako sledovať svoj tlak, je si ho merať pomocou tlakomeru. Dnes zakúpite rôzne digitálne prístroje, z ktorých hodnoty jednoducho vyčítate. Ak pravidelne nameriate tzv. horný tlak vyšší ako 140 a dolný tlak vyšší ako 90, mali by ste vyhľadať pomoc lekára.

Návštevy u lekára
Za prevenciu môžete považovať aj pravidelné návštevy lekára. Preto myslite na preventívne prehliadky a nezľahčujte ich význam. Zvýšenú hladinu krvného cukru či cholesterolu v krvi neodhalíte len tak. Práve tieto dve choroby zapríčiňujú srdcové ochorenia a môžu byť sprievodnými príznakmi nadváhy či obezity.

Zmeňte stravu 
Tak, ako by sme nemali zabúdať na pohyb, nemali by sme zabúdať ani na zdravú stravu. Pridajte do jedálnička viac rýb. Omega-3 mastné kyseliny priaznivo vplývajú na krvný tlak, srdce i metabolizmus tukov. Zaraďte do jedálnička viac ovocia, zeleniny, obilnín a nízkokalorické nealkoholické nápoje ako čaj alebo minerálka. Jedlo radšej grilujte ako smažte a vyhýbajte sa tučnému mäsu, plnotučným mliečnym výrobkom, sladkému a nadmernému soleniu.

Next article